Tiggare

Kan vi snälla prata om alla tiggare fram för varenda mataffär i hela sverige. 
 
"When I went uncover in New York City as a homeless man, no one noticed me. I felt what it was like to be a homeless man. People would just past by me and look at me in disgrace. Only one lady was kind enough to give me some food. It was an experience I'll never forget. So many times we fortget how blessed we are. We skould not take that for granted. And if we can help someone in need, we should. That's why after I was done, I walked around and gave food and 100 dollas to every homeless person I saw. They cried and were so grateful. Be the change you wish to see in the worls"
 
WOW! Nu har du löst det. Nu kommer problemet att försvinna.
 
Visst visst, fina ord och allt men det håller inte. 
 
Problemet är inte att folk inte ger de pengar. Problemet är att de sitter där, eller rättare sagt, att de behöver sitta där. Jag blir tokig på dem, att de bara kan med. Och tro mig, jag har hört alla motargument, om hur de inte har något val och så vidare. Men grejen är att det har dem. Och om det är så att de inte har det så är det DÄR skon klämmer. Skon klämmer inte på att varenda Svensk med hyfsad ekonomi ska börja lägga mynt och sedlar i  deras muggar. Asså jag är fan beredd att sträcka mig så långa att lägga ner hela pengar systemet över huvudtaget, och istället låta allt vara gratis innan jag börjar ge tiggare pengar. Det är så fel det kan bli. Det är bara fjanterier som människor med trasiga verkligheter har hittat på. 
 
-M
 
 

Kommentera här: